Tweede week in Corrientes - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu Tweede week in Corrientes - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu

Tweede week in Corrientes

Door: Eline van der Schaft

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 Augustus 2016 | Argentinië, Corrientes

Alles is hier superduur. Van tevoren had iedereen gezegd dat hier alles veel goedkoper zou zijn, maar dat is echt niet zo. Telefoons zijn meer dan 1000 euro en een zak chips waar je in Nederland 1 euro voor zou betalen is hier 5 euro. Ook is de kleding veel duurder, maar van onbekende merken en van veel slechtere kwaliteit. Ik hoop dus dat ik hier niet zoveel hoef te gaan kopen. Vorig weekend ben ik naar een feestje ergens geweest, maar alles begint hier echt heel veel later. Om 9 uur ging ik naar een vriendin om daar ons om te kleden en daarna wat te eten. Om 12 uur gingen we naar de pre-party. Om 3 uur gingen we naar het echte feest, wat om 6 uur was afgelopen. Ik lag pas om half 8 in bed. Iedereen draagt hier echt super andere kleding. Overdag lijkt het ze niet zo veel te schelen wat ze dragen en kijkt niemand ervan op als ze in joggingbroek over straat gaan, maar 's avonds doen ze heel veel aan hun uiterlijk. Ze dragen veel blotere kleding dan iedereen in Nederland. Ook draagt echt iedereen hakken met hele grote plateauzolen en van die jaren 60/70 achtige broeken met wijde pijpen en bloemetjes erop. Ik mocht van die vriendin kleding lenen voor het feestje, maar voelde me er erg ongemakkelijk in, dus trek volgende keer gewoon mijn spijkerbroek aan. Men eet hier veel minder groente en veel meer vlees. Ook gooien ze overal echt veel te veel zout en suiker overheen. Ik moet daar nog steeds aan wennen. Ook lijkt niemand hier snoep te eten. Er zit hier een Fins meisje die ook met deze organisatie is gekomen en zij vond het ook al zo raar dat niemand hier snoep eet. We zijn op zaterdag dus naar een supermarkt gegaan en hebben daar stiekem snoep gekocht en dat opgegeten op een bankje in het park, omdat we het niet mee konden nemen naar ons gastgezin, want dat zou onbeleefd zijn. Ze hebben hier in de winkels alleen niet echt het soort snoep dat wij hebben. Ze hebben hier veel chocola, en dan vooral milka, maar echt niets van gummybears of andere soort gummy snoepjes of zure snoepjes ofzo. Men eet hier gewoon niet zoveel snoep. Ze hadden wel chips, maar dat was gewoon echt te duur Koekjes zijn dan wel weer een normale prijs. Ik ben gister naar een verjaardag van familie van dit gezin gegaan op het platteland. Er waren heel veel mensen want het is een heel grote familie. Het grootste deel was buiten, maar ik ben even naar binnen gegaan en er was een soort woonkamer en er hingen enorme stukken vlees aan het plafond. Gewoon hele koeienbeenderen. En iedereen liep er gewoon langs enzo, dus blijkbaar was dat normaal. We hebben daar gebarbecued, en het waren niet van die stukken vlees die je in de supermarkt koopt, maar ze sneden de stukken af van hele koeienbeenderen enzo. Hier waren veel mensen van het platteland en ze droegen allemaal traditionele schoenen en hadden allemaal een groot mes aan hun riem hangen. Vandaag en gister heeft het de hele dag super hard geregend. Veel mensen gaan niet naar school als het regent, dus ik en mijn gezin zijn ook thuis gebleven.

  • 29 Augustus 2016 - 22:02

    Marleen:

    Je doet zo wel een hoop nieuwe ervaringen op .

  • 15 September 2016 - 09:38

    Marleen:

    Hoi Eline , van harte gefeliciteerd met je verjaardag meissie . 18 jaar ben je volwassen zeggen ze .Nou is niet zo hoor, want ik ben het ook nog niet haha . Maak er een leuke dag van . En natuurlijk ook gefeliciteerd door , Gerrit Marlies en Melanie . xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Eline

In Corrientes in Argentinië

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 8656

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 25 Juni 2017

Mijn jaar in Argentinië

Landen bezocht: