3 maanden in Argentinie - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu 3 maanden in Argentinie - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu

3 maanden in Argentinie

Door: Eline van der Schaft

Blijf op de hoogte en volg Eline

09 December 2016 | Argentinië, Corrientes

Hola! Ik zit nu al op een derde van mijn jaar, de tijd gaat erg snel. Ik zit nu inmiddels in mijn derde gastgezin, omdat mijn vorige gastgezin geen plek meer had vanwege een zieke oma. Het schoolseizoen is net afgelopen en nu heb ik dus 3 maanden zomervakantie. Het is nu al ontzettend heet en vochtig en ben benieuwd hoe ik die drie maanden vol ga houden, omdat het dus nog warmer zal worden. Gelukkig is er in dit huis wel een groot zwembad. Maar over 4 weken moet ik helaas naar een ander gezin voor een maand omdat deze familie gaat reizen en ik niet mee kan. Ik hoop wel af te gaan spreken met de andere nederlandse mensen die hier nu op uitwisseling zijn. Met de taal gaat het al beter, ik kan kleine gesprekjes hebben, maar vaak gaat verstaan nogal moeilijk omdat veel mensen erg snel en onduidelijk praten. Ik heb jammer genoeg nog weinig van kerst gezien. In een paar winkels verkopen ze wat slingers, maar er is nog geen straat of huis versierd en ik heb nog nergens kerstmuziek horen langskomen. Kerstbomen heb ik ook nog nergens gezien. Ze vieren het hier niet zo uitbundig als in Nederland. Nu zijn er twee herkansingsweken op school, maar aangezien ik geen toetsen hoef te maken hoef ik dus niet te komen, maar mijn vrienden moeten allemaal leren dus ik verveel me nogal. Ik heb aan het begin een paar toetsen gemaakt maar de leraren kijken ze niet eens na dus daar ben ik ook maar mee gestopt. Ze hebben hier in het gezin een fiets voor me geregeld die ik kan gebruiken, maar heb er nog niet op gereden omdat het verkeer hier echt een zooitje is en ik een beetje bang ben. Ook is het veel te warm om overdag te fietsen. Het is elke dag minstens 30 graden. Elektriciteit is hier heel duur, dus kan ik jammer genoeg de airco alleen snachts aanzetten en moet ik me overdag afkoelen met een paar koude douches. De meeste dagen slaap ik tot ongeveer 12 uur, dan heb ik lunch om 1 uur, en om 2 uur doe ik weer even een middagdutje. Rond 4 uur ga ik vaak wandelen met een van mn vrienden en terere drinken (een argentijns drankje met fruitsap en theeblaadjes) en ergen zitten in de vele parkjes die hier zijn of aan de costanera (rivierzijde). Er zijn ontzettend veel mooie plekken om hier rond te lopen en om te gaan zitten en het is er ook vaak druk, maar er is altijd wel een rustig plekje te vinden. Gelukkig is hier ook een strand, maar in het midden van de dag is het te heet om daar naar toe te gaan, dus ga ik meestal na de siësta (vanaf 4/5 uur ofzo). Om 9 of 10 uur 's avonds gaan we avondeten (dit gezin eet relatief vroeg) en daarna ga ik of een film kijken (in het spaans natuurlijk) of ik ga uit met mijn vrienden, maar je begint pas met nadenken of je uitgaat rond 11 of 12 uur. Omdat de meeste feestjes pas rond 3 uur beginnen. Ik begin het koude weer met het kerstgevoel wel een beetje te missen. Chau!

  • 13 December 2016 - 19:13

    Sonja:

    Geniet maar van het weer.
    Deseo Feliz Navidad

    Groetjes van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Eline

In Corrientes in Argentinië

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 8655

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 25 Juni 2017

Mijn jaar in Argentinië

Landen bezocht: