De eerste dag in mijn gastgezin - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu De eerste dag in mijn gastgezin - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu

De eerste dag in mijn gastgezin

Door: Eline van der Schaft

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Augustus 2016 | Argentinië, Corrientes

Zondagavond vertrok ik met de bus naar Corrientes. Op het station moesten we in een hoek met zn allen een cirkel maken rondom onze koffers, omdat het heel gevaarlijk zou zijn daar. Een iemand is bestolen van een chocoladereep, maar verder is daar alles goed gegaan. Gelukkig reisde ik niet alleen, een Fins meisje en een Argentijnse jongen gingen ook naar dezelfde stad. Toen stapten we de bus in, die echt super luxe was. Het was net eerste klas in een vliegtuig. We kregen steeds hapjes, champagne avondeten en ontbijt. Ook werd er bingo gespeeld in de bus. Hier kon ik veel beter slapen dan in het vliegtuig. 'S ochtends om 7 uur kwamen we aan op het station in Corrientes, maar er was iets niet goed doorgegeven want we waren er te vroeg en onze families waren er nog niet. Gelukkig wonen ze dichtbij dus hoefden we niet heel lang te wachten. Veel mensen rijden hier in veel oudere auto's dan die je in Nederland ziet, en dus ook dit gezin. Er waren geen gordels in de auto. De wegen waar we reden zijn niet verhard en vol met hobbels en deuken. Toen we aan kwamen bij hun huis was ik wel even geschrokken. Het is niet zo mooi als de huizen die ik gewend ben in Nederland. Sommige huizen hiernaast zijn ook gebouwd uit ijzeren platen en plastic zijlen. Dit huis is gelukkig wel voor een groot deel gemaakt van steen. Mijn familie is super aardig, al versta ik niks van wat ze zeggen, omdat ik echt 0 Spaans spreek. Soms kan die moeder gelukkig wel wat in het Engels vertalen. Toen ik aankwam ging ik douchen, maar tot mijn schrik heeft de douche geen douchegordijn en zit er ook geen slot op de deur... Ook kan je de temperatuur van het water niet zelf bepalen dus soms is het ijskoud en soms heel heet. Hierna gingen we ergens bij een soort restaurant ontbijten. Nadat we wat gegeten hadden, reden we naar een soort huis en toen we naar binnen gingen was het een radio studio. Op een gegeven moment was er pauze op die radio en mochten ik en mijn gastgezinzusjes de studio in en muziek luisteren. Toen kwam de radio host weer en begon de radioshow. Ineens begon ze tegen mij te praten in het Engels en werd er een microfoon voor me neer gezet en zat ik dus ook in de radioshow. Ze stelde wat vragen en vertaalde die weer in het Spaans en vertelde waar ik vandaan kwam enzo. Hierna gingen we weer naar mijn gastfamilie's huis en gingen we eten kopen bij een winkel hier aan de overkant, maar het is een soort huis met tralies ervoor en door die tralies moet je je bestelling doorgeven en dan krijg je het door een luikje naar je toe. Nu heeft iedereen siesta. Het is hier super lekker weer. Het is 30 graden, ook al is het midden in de winter. Ik heb gelukkig wel een ventilator in mn kamer.

  • 16 Augustus 2016 - 09:41

    Astrid:

    Even wennen dus! Maar super fijn dat je goed aangekomen bent. Heel veel plezier de komende maanden!

  • 16 Augustus 2016 - 13:17

    Marleen:

    Je zal wel erg moeten wennen aan een heel andere cultuur .

  • 16 Augustus 2016 - 23:45

    Sonja:

    Fijn om te horen dat je op de plek van bestemming bent aangekomen. Gelukkig zijn de gastouders super aardig.

  • 20 Augustus 2016 - 20:44

    Heidi:

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en het zal best wel even wennen zijn in ander werelddeel. Maar het is natuurlijk ook wel weer leuk als dingen net een tikkie anders zijn dan dat je gewend bent. Het wordt vast een mooie ontdekkingsreis; geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Eline

In Corrientes in Argentinië

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 8682

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 25 Juni 2017

Mijn jaar in Argentinië

Landen bezocht: