Tweede dag in het gezin en eerste schooldag - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu Tweede dag in het gezin en eerste schooldag - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Eline Schaft - WaarBenJij.nu

Tweede dag in het gezin en eerste schooldag

Door: Eline van der Schaft

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Augustus 2016 | Argentinië, Corrientes

Ik zit niet echt in de mooiste wijk van de stad. Veel huizen zijn deels gemaakt van ijzeren platen en plastic zijlen enzo. Er lopen hier ook allemaal honden en soms staan er random paarden op straat. Ik kan er jammer genoeg geen foto van maken, want als ik naar buiten zou gaan met een telefoon zou die gestolen worden... Ook zit er om de hoek een buurtcentrum waar veel mensen eten krijgen omdat ze te arm zijn. Mijn gezin kan wel zelf eten betalen. Tot nu toe heb ik alleen nog maar kip gegeten. Ik heb gister zelf gekookt en wilde pasta maken met gehakt, maar van deze familie moest ik dat vervangen met kip. We zijn ook uit eten gegaan, maar dat restaurant zag er niet echt uit als een restaurant omdat het niet echt een dak of en maar 1 muur had. Ik heb daar een pizza gegeten, maar de kaas die ze hier op de pizza's doen is echt heel anders dan in Nederland en vond ik niet echt lekker. Dit gezin heeft 2 honden, maar ze laten ze niet uit, dus die honden doen hun behoeften in het huis. Ik weet niet of dat normaal is hier. Argentijnse huizen zijn over het algemeen veel minder schoon, maar ze douchen wel vaak en wassen minstens 1 keer per dag hun haar. Maar het is ook wel nodig om vaak te douchen omdat je snel vies wordt door hier te wonen. In het douchewater hier zit chloor, dus omdat mijn haar blond is, wordt mijn haar elke keer dat is douche een beetje groenig. Ik hoop dat het niet steeds groener wordt. Toen ik hier aankwam hadden ze nergens een spiegel in het huis. Ik heb gevraagd of ik zelf een spiegel kon kopen en we zijn naar een normale supermarkt gereden voor een spiegel, maar die hadden ze niet echt. Op de terugweg zagen we een man op straat lopen met een grote spiegel en we hadden gevraagd of wij hem konden kopen en ik heb nu dus die spiegel op mijn kamer. Ik ben gister naar het buurtcentrum geweest en met kleine kinderen gepraat, maar ze konden niet echt engels dus ik begreep er niks van. Ze beeldden alles uit en mijn gastgezinzusje probeerde alles te vertalen. Die kinderen zeiden dat ze niet hun tanden poetsen hier. Ik weet niet of dat komt door armoede of wat anders. Vandaag had ik mijn eerste schooldag. Ik moet hier een schooluniform aan en mag geen make-up dragen. Op school ga ik naar het 5e jaar. Ze hebben hier 6 jaar op de middelbare school. Gelukkig was iedereen wel van mijn eigen leeftijd. Iedereen was super aardig en ik werd constant omringd door mensen die vragen wilden stellen. De meesten konden nog best goed engels, dus communiceren ging prima. Je kan hier kiezen tussen economics en natural science. Ik zit in economics. De klassen zijn hier echt chaos. Het eerste uur wist ik gewoon niet wie de leraar was. Daarna was er een leraar en iedereen moest tien zinnen overschrijven en dat was het weer voor die les. Iedereen was aan het rondlopen, schreeuwen en praten. In de pauze werd ik nogal aangestaard en iedereen was mijn naam aan het roepen en ze riepen dat ze van me houden. Er zitten op deze school veel meer jongens dan meisjes, maar alsnog ben ik duidelijk veel langer dan de rest. Ik ben al voor veel feestjes uitgenodigd en ik ga morgen met mensen naar een of andere rivier ofzo.

  • 20 Augustus 2016 - 10:18

    Astrid:

    Wat fijn te horen en te lezen dat je in ieder geval al vrienden aan het maken bent. Had verder al veel van je vader en broer gehoord over je leven daar. Echt wennen! Hoop dat je in ieder geval een leuk sociaal leven kunt opbouwen en veel kunt leren de komende maanden.

  • 20 Augustus 2016 - 18:15

    Inge:

    Hoi Eline, van Micha had ik al gehoord dat je op een plek terecht bent gekomen die wel echt heel anders is dan je gewend bent. Ik vind het knap hoe je je hierover vertelt en je aanpast. Het gebrek aan hygiëne lijkt me best lastig. Wel fijn dat de mensen wel aardig zijn. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je er veel van leert en dat het je goed gaat daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Eline

In Corrientes in Argentinië

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 8673

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 25 Juni 2017

Mijn jaar in Argentinië

Landen bezocht: